hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قم| عدم ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالابرابر با احتکار است

قم| عدم ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالابرابر با احتکار است

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ثبت نکردن کالاها در سامانه جامع انبارها به منزله احتکار محسوب می شود و با گردانندگان این انبارها برخورد جدی می شود.

به گزارش رویداد ایران، امیرحسین پروان با اشاره به هدف از ایجاد سامانه جامع انبارها اظهار کرد: رصد کالاهای موجود در کشور و هم‌چنین کنترل میزان کالاهای صادر شده و وارد شده از اهداف ایجاد این سامانه است و هم‌چنین این سامانه می‌تواند بر موجودی کالاهای کشور نظارت و از قاچاق کالا هم جلوگیری کند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: با وجود این سامانه هرگونه کالا هنگام ورود و یا خروج از مرز باید بارنامه داشته باشد و کالای بدون بارنامه از هیچ مرزی در کشور رد نخواهد شد و به عبارتی با این سامانه در واقع مبدأ و مقصد مشخص شده و از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری می‌شود.

به گفته وی تا تاریخ ۶ آبان ماه طبق آخرین گزارش گرفته شده در استان قم ۵ هزار و ۵۰۸ انبار ثبت شده که ۲۱۹ انبار منتظر تأیید از سوی کارشناسان و یک هزار و ۲۷ انبار هم به تأیید کارشناسان رسیده است.

با اشاره به وضعیت ورود و خروج کالا در استان قم، افزود: تاکنون برای ۷ هزار ۶۹۸ کالا حواله ورود و برای ۲۳ هزار و ۹۴۶ حواله خروج صادر شده است و همه واحدهای صنعتی هم باید از سامانه جامع انبارها که زیر شاخه‌ ای از سامانه جامع تجارت است استفاده کنند.

وی گفت: ۱۶۰ قلم کالا ملزم به ثبت در سامانه جامع هستند و اگر بنگاه‌ها کالاهای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نکنند اقداماتی که انجام می‌دهند بر اساس قوانین و مقررات نیست و شناسایی هر نوع کالای خارج از شبکه در انبار به عنوان احتکار و اختفای کالا به شمار رفته و بر اساس قوانین مبارزه با قاچاق کالا برخورد قانونی می‌شود.

پروان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای نظارت و بررسی این سامانه کارگروه پایش سامانه جامع انبار ها هر ماه یک بار به ریاست فرماندار تشکیل می‌شود و در این کارگروه هم ورودی و خروجی انبارهای استان را بررسی و هم دستور العمل‌های صادره در قالب یک فرم به امضای فرماندار می‌رسد.

وی با اشاره به تخلف در زمینه ثبت نکردن کالاها در سامانه جامع انبارها، اظهار داشت: آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی و یا واحدهای صنعتی که ثبت نام نکردند ابتدا به مدت یک هفته اخطار داده می‌شود و اگر دوباره تخلف کردند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد